top of page

Onze aanpak

Herken je dit? Je wilt iets met video doen voor je bedrijf of evenement en besluit zelf een filmpje op te nemen. Maar al snel merk je dat “even een video maken” toch ingewikkelder is dan je dacht. Een goede video vraagt om een gedetailleerde planning, en als je het professioneel wilt aanpakken, is een (semi-)professionele camera eigenlijk onmisbaar.

Een succesvolle videoproductie begint met een grondige voorbereiding. Bij Rmdouma Media hebben we jarenlange ervaring in het maken van video’s, waardoor we precies weten hoe we jouw project effectief kunnen oppakken. Hieronder leggen we onze belangrijkste stappen uit.

Pre-Productie

Tijdens de eerste drie stappen van ons proces bereiden we de productie en filmdag(en) voor.

Stap 1: Concept & Planning
 

Allereerst hebben we natuurlijk een kennismakingsgesprek waarbij jij Rmdouma Media en de mensen achter het bedrijf leert kennen en waarbij wij jouw organisatie leren kennen. Aan de hand van dit gesprek maken wij een eerste concept en een passende all-in-one prijs zonder verborgen kosten. Ook maken we een planning zodat je precies ziet wie, wat en wanneer welke werkzaamheden doen uitvoeren. Zo komen we samen tot het beste eindresultaat van jouw nieuwe video. Teamwork makes the dream work!

Stap 2: Onderzoek
 

Een goede videovblijft hangen, daar wordt over gepraat en het maakt mensen enthousiast of inspireert ze. Om dit te bereiken is het dus belangrijk om te weten welke doelgroep je wil aanspreken. Wij zullen dan onderzoeken hoe deze groep gemotiveerd kan worden. In de video zal ingespeeld worden op de emoties van deze doelgroep. Een goede video is onderscheidend, prikkelend en opvallend. Wat onderscheidend is in jouw branche is ook afhankelijk van wat je concurrenten doen. Doe jij het net een beetje anders, dan val je op.

Stap 3: Het script en het draaiboek
 

Aan de hand van het concept gaan we nadenken over de precieze boodschap die je wil overbrengen. Het is belangrijk om daarbij de volgende drie dingen in je achterhoofd te houden: 
 

  • voor wie is deze video bedoeld (doelgroep)?

  • waar ga ik deze video gebruiken ?

  • welke actie wil ik dat de kijker na het kijken van de video uitvoert?
     

We brengen de verschillende scènes in beeld en beschrijven wat er gebeurt. Zo wordt jouw verhaal heel concreet en zorgen we ervoor dat iedereen op één lijn zit qua verwachting. Dit resulteert in het draaiboek.

In het draaiboek staat wie welke taken heeft. Wanneer deze taken gedaan worden en waar dit gebeurt. Zo is er een duidelijke planning en is de kans op misverstanden of uitloop minimaal. Wanneer iedereen akkoord is gaan wij door naar stap 4.

(Post)-Productie

Na de voorbereiding begint het filmen, gevolgd door de post-productie.

Stap 4: De filmdag(en)
 

Tijd voor actie! Het filmen van de video. Ga je zelf voor de camera staan? Probeer dan te ontspannen. Het is belangrijk dat je zelfverzekerd en rustig overkomt. Oefenen kan helpen, maar laat ook een beetje ruimte voor improvisatie. Als iemand anders voor de camera gaat staan is het van belang dat deze persoon goed weet wat jij wil uitdragen met deze video. Super enthousiast en energiek, of juist wat serieuzer en kalmer? Het is misschien vanzelfsprekend, maar kleding speelt ook een belangrijke rol in wat je video zal uitstralen. Denk ook hier dus goed over na.

Stap 5: Het monteren en de post-productie

Dit is het technische gedeelte van het laten maken van een video. Opeenvolgend wordt er tijdens dit proces
 

  • een selectie gemaakt uit de beschikbare beelden;

  • een ordening gemaakt van de geselecteerde beelden;

  • geluid toegevoegd, vervangen of bewerkt;

  • een aantal speciale effecten en bewerkingen toegevoegd zoals het versnellen/vertragen van de videofilm of het herhalen van specifieke beelden;

  • een color-grading uitgevoerd, waarbij we de kleuren van de beelden professioneel graden zodat de video precies aansluit bij de huisstijl jouw bedrijf.

  • indien gewenst ondertiteling toegevoegd.
     

Aan het einde van dit proces is het eindproduct beschikbaar en kunnen we na goedkeuring overgaan tot het opleveren of online plaatsen van de video.


 

Opleveren

Iedereen tevreden? Dan gaan we de video opleveren.

Stap 6: Het opleveren van de video

Nu het eindproduct goedgekeurd is, zorgen wij ervoor dat je de video ontvangt in alle formaten en bestandstypen die je nodig hebt om de video succesvol in te kunnen zetten. Indien gewenst kunnen we de video in deze laatste stap ook online plaatsen.
 

Naast jouw website kan de bedrijfsvideo op verschillende social media kanalen geplaatst worden zoals Facebook, Instagram en Youtube. Wil je dit graag doen, maar weet je niet op welke manier je dit het beste kunt aanpakken? We helpen je ook graag met het opzetten van een videomarketing strategie.





 

Rmdouma Media: Het bureau voor jouw nieuwste video

Wij zijn niet zomaar een bedrijf dat video's maakt. Bij Rmdouma Media creëren we content die echt impact maakt. We gaan verder dan alleen een video vastleggen—met onze passie voor creativiteit en storytelling brengen we elk verhaal krachtig over naar een breed publiek. We zetten altijd die extra stap, gedreven door onze liefde voor het vak. Met de nieuwste technieken en een geweldig klantenbestand werken we elke dag vol energie aan nieuwe projecten. En dat is nog niet alles. Van concept tot verspreiding: bij ons vind je alles op het gebied van contentcreatie en online strategie onder één dak. Hoe eenvoudig wil je het hebben?

   Wij zijn proactief en denken mee

   Gratis advies en kennismakingsgesprek

   Een vaste prijs zonder verassingen

   Alles onder één dak

   Voor ieder budget de beste kwaliteit in beeld en geluid

bottom of page